Veelgestelde vragen
Wij helpen je graag!
Op veel vragen hebben wij al een antwoord. Wil je weten wat ons pedagogisch beleid is of welke contractvormen wij bieden? Of wil je misschien weten hoe je kinderopvangtoeslag moet aanvragen of wat er bij de prijs is inbegrepen? Wij geven je direct antwoord met onze FAQ.
Wij helpen je graag!
Op veel vragen hebben wij al een antwoord. Wil je weten wat ons pedagogisch beleid is of welke contractvormen wij bieden? Of wil je misschien weten hoe je kinderopvangtoeslag moet aanvragen of wat er bij de prijs is inbegrepen? Wij geven je direct antwoord met onze FAQ.
Veelgestelde vragen
Hoe meld ik mijn kind aan voor opvang?
Je kan je kind eenvoudig aanmelden bij Kinderopvang WildeWijs via Aanmelden bij Kinderopvang WildeWijs
Wanneer krijg ik na mijn aanmelding een bevestiging of reservering toegestuurd?
Na je aanmelding krijg je binnen enkele dagen een ontvangstbevestiging. Daarna krijg je een aanbiedingsofferte toegestuurd. Deze sturen wij op de volgende momenten:
- Kinderdagverblijf: ± 6 maanden voor de startdatum
- Peuteropvang: ± 6 weken voor de startdatum
- BSO: ± 3 maanden voor de startdatum
Wat is het verschil in de BSO-pakketten?
Bij ons kun je kiezen uit verschillende BSO-pakketten, afhankelijk van je opvangbehoefte:
-
Middag kort of lang
Voor scholen zonder continurooster bieden we twee varianten:
• Middag kort: opvang vanaf 15.00 uur
• Middag lang: opvang vanaf 12.00 uur -
BSO-Compleet pakket (52 weken)
Opvang op een vaste middag, inclusief hele dagopvang tijdens studiedagen en vakanties op diezelfde dag. -
BSO-Schoolweken pakket (40 weken)
Opvang op een vaste middag tijdens schoolweken, inclusief hele dagopvang op studiedagen die op jouw opvangdag plaatsvindt. Vakantiedagen vallen hier buiten.
Hoe kan ik een structurele wijziging of opzegging van de opvang doorgeven ?
Wil je een wijziging doorgeven voor jouw opvangovereenkomst(en)? Dat kan eenvoudig door een e-mail te sturen naar  kindplanning@wildewijs.nl.  
Wanneer je de opvangovereenkomst wilt opzeggen kan dat eenvoudig via ons ouderportaal via kopje contracten.
Hoe werkt het met inloggen bij ouderportaal Konnect?
Je ontvangt vanaf 6 weken voor startdatum een e-mail met daarin je gebruikersnaam en een activatielink voor het ouderportaal. Met de informatie uit deze mail kan je ook een wachtwoord instellen.
Hierna kan je inloggen via https://wildewijs.ouderportaal.nl
of in de app. Deze is te downloaden via de App Store van Apple en de Google Play. Je kunt de app vinden door te zoeken op OuderApp van Konnect.
Nadat je de app geïnstalleerd hebt, moet je drie gegevens invoeren om via de app toegang te krijgen tot het Ouderportaal:
- De URL van het Ouderportaal: wildewijs.ouderportaal.nl
- De loginnaam: dit is je e-mailadres
- Wachtwoord: Vul hier het wachtwoord in
Voor meer informatie kijk op onderstaande pagina.
Wat zijn de openingstijden van de opvanglocaties en het servicekantoor?
De opvanglocaties
Onze kinderdagverblijf locaties zijn geopend van 07:00 tot 18:00 uur.
De peuteropvang is open van 08:30 tot 12:30 uur, alleen tijdens schoolweken.
Op onze BSO-locaties is opvang mogelijk vanaf 07:00 uur tot schooltijd en na schooltijd tot 18:00 uur. Op schoolvrije dagen, zoals studiedagen en vakanties, is de BSO de hele dag geopend.
*Eventueel is verlengde opvang tot 18:30 uur mogelijk.
Servicekantoor
Ons servicekantoor is van maandag t/m vrijdag geopend.
We zijn telefonisch bereikbaar van 09:00 tot 17:00 uur. Op vrijdag zijn we bereikbaar tot 12:30 uur.
Wanneer wordt mijn factuur geïnd?
We incasseren altijd op de 1e van de maand. Valt die dag in het weekend? Dan kan de incasso plaatsvinden op de 2e of 3e.
De factuur zelf ontvang je minimaal 8 dagen voordat de nieuwe maand begint. De exacte verzenddatum kan per maand iets verschillen.
Waarom krijg ik in de zomermaanden geen factuur bij de peuteropvang?
Peuteropvang is beschikbaar in de schoolweken en wordt in 10 maanden per jaar gefactureerd. In de maanden juli en augustus sturen wij daarom geen factuur.
Hoe kan ik mijn rekeningnummer wijzigen?
Wijzigt jouw rekeningnummer? Geef dit dan zo snel als mogelijk door via facturatie@kinderopvangdronten.nl. Op aanvraag sturen wij een nieuw incassoformulier toe.
Ontvang ik nog kinderopvangtoeslag als ik geen baan heb?
Als je je baan verliest, heb je nog 3 maanden recht op kinderopvangtoeslag. Hierdoor heb je de tijd om te solliciteren en hebben je kinderen het voordeel van de voortgang van de opvang. Heb je een nieuwe baan gevonden en verandert je verzamelinkomen of het aantal uur dat je werkt? Of heb je na 3 maanden helaas nog geen baan gevonden? Geef deze wijzigingen dan door aan de Belastingdienst, zodat je alleen toeslag ontvangt waar je recht op hebt. Te veel ontvangen toeslag moet je later weer terugbetalen.
Wat als mijn kind extra zorg nodig heeft?
Op onze plusgroepen zijn kinderen welkom die extra steuntje in de rug nodig hebben. Zit jouw kind al op reguliere groep? Dan volgen we onze Zorgstructuur beslisboom
Kan ik stage lopen bij WildeWijs?
Ja, dat kan zeker! WildeWijs biedt stageplekken aan voor studenten met een opleidingsprofiel en studie die passen bij een baan in de kinderopvang of op ons servicekantoor. Ook snuffelstages vinden we belangrijk, vanuit onze maatschappelijke opdracht om jonge mensen te laten kennismaken met het vak.
Voor het schooljaar 2025–2026 zijn al onze stageplekken helaas vol.
Wil je meer informatie? Kijk dan op onze stagepagina of mail naar stage@wildewijs.nl.